Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kevinbosma - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kevinbosma - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg

30 September 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen,

Hierbij een klein verslag van wat ik tot nu toe allemaal heb gedaan.

Na afscheid genomen te hebben van papa en mama op het vliegveld van Dusseldorf begon mijn trip richting Azie.
Ik had nog even de tijd voordat ik het vliegtuig in kon dus heb bij de bar een biertje besteld om zo me vakantie te beginnen, aan de bar ontmoette ik gelijk een nederlandse jongen (Bram), hij vloog ook richting bangkok alleen van Dubai en ik via Abu Dhabi.
Na samen een biertje te hebben gedronken kwamen we er achter dat we elkaar wel mochten en hebben dus nummers uitgewisseld om in Bangkok te meeten.

Na een lange vlucht kwam ik dan eindelijk aan in Bangkok, nou daar was ik dan, helemaal alleen op een groot vliegveld in een ander land met geen benul waar ik heen moest (ik had namelijk nog geen overnachting geboekt).
Na een uurtje te hebben rond gelopen op het vliegveld, wetende dat ik met taxi/trein/skytrain/tuktuk, allerlei opties had om in het centrum te komen. koos ik uit eindelijk voor een taxi, deze rit ben ik gelijk zwaar opgelicht maar blijkbaar hoort dat bij bangkok haha.
Eenmaal aangekomen bij een hostel die ik had gevonden op internet ontmoette ik al een aantal boys en girls. Op het vliegveld had ik gelijk een simkaartje gekocht zodat ik internet op me telefoon heb, deze heb ik gelijk gebruikt en Bram geappt om af te spreken op koh san road (uitgaansstraat van bangkok).

De tweede dag ben ik van hostel geswitched om samen een private kamer te boeken met Bram, vanaf dat moment zijn we ong 1,5/2 weken samen doorgebracht.

In bangkok ben ik een dag of 4/5 geweest. Tijdens deze dagen heb ik veel gefeest (heel veel), een boottocht gedaan door de grachten, in de hoogsteskybar geweest van bangkok (van de film the hangover) super mooi uitzicht, grandpalace bezocht, en rondritjes in tuktuks gedaan om de stad te bekijken.

De volgende trip was richting het noorden (Chiang Mai). Bram en ik namen de nachttrein (ong 14 uur). Je bespaard een overnachting en we dachten dat het een mooie ervaring zou zijn. Echter viel de lange trein reis een beetje tegen, we hadden gehoopt op een party in de trein maar die was er helaas niet.

Eenmaal aangekomen in Chiang Mai verbeleven we in een hostel waar we beide 3 euro per nacht moesten betalen voor een privekamer, erg mooie prijzen dus.
Bram en ik wouden graag de jungle in en dat hebben we gedaan in Chiang Mai. We kozen voor een 2 daagse trip met 1 overnachting in de jungle.
Tijdens deze trip hebben we veel gelopen door de jungle, ong 10/11 uur,
Gerafft, olifant gereden, watervallen gezien en vooral erg genoten van het uitzicht boven op de berg waar we sliepen.

Na chiang mai ben ik naar een klein plaatje gegaan wat Pai heet. Op dit moment ging Bram richting laos en vietnam dus we namen afscheid.
Pai is ongeveer 4,5 uur rijden in een minibusje (10 persoons busje) door de bergen heen. De weg gaat zigzag en up en down, tijdens mijn rit moesten ongeveer 5 van de 9 personen overgeven. Ik daarin tegen zat heel relaxed achterin met muziek op en had nergens last van.
Pai is een hippie town dat erg klein is (4.000 mensen) maar trekt veeeeel backpackers en hippies ofcourse. De omgeving is erg mooi en iedereen zei dat ik er heen moest dus vandaar.
Ik ben er 1 nacht geweest i.v.m. vliegticket vanaf Chiang Mai de dag erna. Tijdens het verblijf in Pai heb ik een privekamer geboekt samen met een jongen die uit Singapore komt maar officieel uit dubai. Samen hebben we een scooter gekocht en rondgereden in de natuur om Pai heen.
Savonds wederom wezen stappen en erg leuke avond gehad waarbij ik veel nederlanders heb ontmoet.
De dag erna ging me bus terug naar chiang mai om 10:00 uur. Deze heb ik gemist i.v.m. de te veel genomen drankje de dag ervoor. Nu had ik een groot probleem omdat mijn vliegtuig vertrok uit chiangmai. Bij het busstattion gevraagd naar de eerst volgende bus maar die ging veeels te laat. Wat moest ik nu ?!?!?
Ik heb een scooter gehuurd en dacht rij zelf wel naar Chiang Mai, nou dit heb ik gedaan en geweten haha. De scootertrip duurde ongeveer 5,5 uur en was erg zwaar. Dit omdat je door de bergen gaat wat hele tijd zigzag gaat. Scooter gaat btw erg hard, heb de 100 km/p aangetikt.
Eenmaal aangekomen in Chiang Mai was ik gelukkig nog op tijd voor me vliegtuig. Snel scooter ingeleverd, borg terug gekregen en me grote tas opgehaald bij de hostel waar we eerder verbleven. Taxi genomen naar het vliegveldje en yes ik had het gehaald. Een heftige dag maar zeker een leuke ervaring.

Vanaf Chiang Mai vloog ik richting het zuiden naar Krabi. Hier lande ik om ongeveer 19:30, snel tas gedropt in een hostel en op zoek naar een restaurantje. Echter omdat het Lowseason is was het super rustig in krabi. De bedoeling was dan ook om er 1 nacht te blijven om de volgende morgen vroeg de boot te pakken richting een eiland (Koh Phi Phi).
Krabi was meer een tussen stop.

De volgende zo gezegd zo gedaan, bootje gepakt richting Koh Phi Phi wat een prachtigggg eilandje is. Hier verbleef ik echter alleen, wat ik nog niet kende de gehele reis tot nu toe. Savonds wezen stappen op het strand waar veel vuur shows zijn en je lekker kunt relaxen.
De dag erna ben ik wezen lopen in de bergen om naar een aantal Viewpoints te gaan. Tijdens deze trip kwam ik een frans gezin tegen (vader moeder en dochter (20 jaar)). Een erg leuk gezin waarmee ik goed kon optrekken. De dag erna ben ik met dat gezin in een prive boot gegaan om de omgelegen eilandjes van koh phi phi te bekijken. Dit was super mooi, de film dhe beach is er opgenomen. Ook zijn we op monkey island geweest en wilde aapjes gezien en aangeraakt. Heb een super leuke tijd met ze door gebracht. Ze waren blijkbaar erg rijk want ik hoefde niets te betalen en mocht ik ook niet (zei 10x ik betaal wel mee etc) zowel vader als moeder waren tandarts. Uiteindelijk toen we afscheid genomen hadden heb ik de dochter geld gegeven en gezegd tegen der geef maar aan je pa als ik weg ben (kon ie het ook niet terug geven haha).
Na deze priveboottocht zijn we met zn alleen op de grote boot gegaan om weer naar het vaste land te gaan. Wederom een overnachting gehad in Krabi om vervolgens de dag erna opgehaald te worden om 6:30 om te reizen naar koh pha ngan.

Koh pha ngan.....

Ik moet helaas stoppen nu, let aub niet op de typfouten heb het heeeel snel geschreven.

Groet kevin vanuit Koh Tao (op het moment van schrijven)

  • 25 Oktober 2014 - 14:08

    Minyluth:

    Kevin wat een mooi verslag van je reis geniet nog maar mooi liefs

  • 25 Oktober 2014 - 15:00

    Michel:

    Mooi verhaal broeder! Geniet nog van al het moois wat je nog gaat tegen komen!
    Groetjes Michel & Joyce

  • 25 Oktober 2014 - 19:11

    Corrie Van Leeuwen :

    Wat een mooi avontuur. Fijn dat we zo op de hoogte blijven. Geniet ervan . Voor dat je het weet is het weer voorbij.

  • 25 Oktober 2014 - 22:41

    Ingebosma:

    Hè lieverd, leuk om het uitgebreide verslag te lezen. Ik zie dat je een mooie tijd hebt en veel ziet. Blijf er van genieten en wacht met smart het vervolg af. Xxx mama

  • 26 Oktober 2014 - 16:34

    Erna:

    Hoi Kevin, volgens mij heb je de tijd van je leven! Geniet er nog maar even goed van. Leuke foto's. Groetjes Rikus en Erna

  • 03 November 2014 - 17:14

    Oma En Opa Bosma:

    Samen je foto's bekeken . Prachtig hoor. Goeie terugreis Woensdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2014

Thailand

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 748
Totaal aantal bezoekers 1440

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: